SWOT je akronim od riječi engleskog jezika Strenght - SNAGE, Weakness - SLABOSTI, Opportunity – PRILIKE i Threats – PRIJETNJE. SWOT analiza je je jedan od najpoznatijih strateških instrumenata kojim se određuju unutarnji i vanjski činitelji koji čine opasnosti i prilike tvrtke na tržištu uz jasno identificiranje tvrtkinih snaga i slabosti. Svaka tvrtka mora voditi računa o svojem unutrašnjem i vanjskom okruženju. U tom kontekstu SWOT analiza služi kao prikaz unutrašnjih snaga i slabosti tvrtke i vanjskih prilika i prijetnji s kojima se ta ista organizacija suočava. Može poslužiti kao dijagnostički, ali i prognostički instrument. SWOT analiza je prema istraživanjima jedna od pet najčešće korištenih tehnika strateške analize koja olakšava oblikovanje strategije budućeg uspjeha poduzeća. Rezultati primjene SWOT analize najčešće se prikazuju u SWOT matrici u koju se smještaju snage, slabosti, prilike i prijetnje, a može sadržavati i kvalitativne i kvantitativne pokazatelje. SWOT matricu treba ažurirati svakih nekoliko mjeseci, jer u turbulentnim uvjetima poslovanja kakvi su danas, dolazi često do brzih promjena. Nadogradnja na bazični SWOT je identificiranje odnosa između faktora u SWOT-u i zasnivanje strategije na tim odnosima. Koje su strateške implikacije takvog pregleda snaga, slabosti, prilika i prijetnji? 1. Iskoristiti postojeće snage u područjima prilika; 2. Upotrijebiti postojeće snage za izbjegavanje opasnosti; 3. Izgraditi nove snage čim prije da bi se iskoristila pionirska prednost i 4. Izgraditi nove snage za izbjegavanje opasnosti. Iako je SWOT analiza jednostavna i fleksibilna metoda, ima i dosta nedostataka od kojih je najčešći mogućnost pogreške u izjednačavanju snaga s prilikama i slabosti s prijetnjama te nepovezanost SWOT-a s implementacijom strategije.

Objavljeno u Regionalni Tjednik