Pretpostavljam da ste svi već čuli za pojam elektroničkog učenja, e-učenja ili na engleskom jeziku e-learning. Pa što je to ustvari e-učenje, gdje i kako se može primijeniti te koje su prednosti, a koji nedostaci njegove primjene, pokušat ću objasniti u nekoliko sljedećih brojeva. Svi smo mi upoznati s predavanjima koja se odvijaju u učionici, učenici ili studenti sjede u klupama, a učitelj ili profesor se nalazi ispred ploče ili za katedrom i predaje gradivo. Korak dalje otišli su nastavnici koji u svojem predavanju koriste računalo i projektor, te najčešće koriste power point prezentacije preko kojih nastoje učenicima slikom i tekstom prenijeti nova znanja. Predavači u svojoj nastavi koriste i multimedijske CD-ROM-ove, web sjedišta za kolegije sa sadržajima za učenje, e-mail i/ili forume. Takav oblik učenja naziva se nastava uz pomoć ICT-a u kojoj se uz podršku tehnologije nastoji poboljšati klasična nastava. Hibridna ili mješovita nastava još je korak dalje jer je kombinacija klasične nastave u učionici i nastave uz pomoć tehnologija koje omogućavaju e-učenje. Tehnologije koje se koriste u hibridnom učenju su sustavi za upravljanje učenjem (engl. Learning Management Systems), CBT/WBT (engl. Computer/Web Based Training) i videokonferencije. Hibridno učenje omogućava polaznicima da dio sadržaja uče u učionici, a dio kod kuće za svojim računalom. Svi potrebni sadržaji dostupni su im preko sustava za upravljanje učenjem, s mentorom mogu komunicirati online, a zadatke mogu predati i biti ocjenjeni bez da budu fizički prisutni u učionici. I posljednji oblik nastave koji je potrebno objasniti je potpuno e-učenje koje predstavlja oblik nastave pri kojem polaznici uče u potpunosti samostalno i online. Učenje se odvija isključivo uz pomoć tehnologije, nema nastave “lice u lice”. Sadržaji se dostavljaju polaznicima putem Interneta kao web sjedišta ili pomoću sustava za upravljanje učenjem.
Objavljeno u Regionalni Tjednik