Kvalitetno odlučivanje uključuje kreiranje novih i korisnih alternativa. U pronalaženju inovativnih alternativa u rješavanju problema, važna je kreativnost donositelja odluke. Kada uspoređujemo inteligenciju i kreativnost, važno je reći da kreativnost nije posljedica inteligencije, talenta ili vještine, ona dolazi kao posljedica znatiželje, otvorenog razmišljanja, intuicije, povezivanja na prvu ruku nepovezanih stvari. Inteligencija je važna za temeljito promišljanje i za razvijanje tehnika za rješavanje problema. Kreativnost je nužna za razvoj novih ideja i alternativa u rješavanju problema. Koji su faktori koji karakteriziraju kreativnost? Prije svega originalnost i jedinstvenost. Lukavost. Lateralno razmišljanje koje predstavlja novi način gledanja na problem. Ali i primjenjivost i korisnost ideja. Koje su prepreke kreativnosti? Prije svega kulturalne. Odluke se donose u društvenom i kulturalnom okruženju u kojem postoje tzv. tabui, različiti standardi poput prihvatljivih oblika ponašanja. Druga velika prepreka je tradicija. Snaga tradicije zaustavlja promjene jer su u sukobu s održavanjem tradicije. Velika prepreka je i suprotstavljanje logike i razuma umjetničkom razmišljanju. Postoji jasan otpor prema osjećajima i intuiciji u poslovnom odlučivanju. U poslovnom odlučivanju je najveći naglasak na analitičkom zaključivanju i racionalnom odlučivanju. Kako koristiti kreativnost u rješavanju problema? „Izaći iz kutije“ (Think out of the box) izraz je koji se sve više spominje od strane uspješnih menadžera. On znači da se potiče sagledavanje problema iz drugačije perspektive, izlazak iz okvira koji su nam nametnuti, odstupanje od poznatih i ustaljenih načina rješavanja problema i pronalazak novih, kreativnih, neočekivanih načina rješavanja problema.

Objavljeno u Regionalni Tjednik