U okviru istraživačkog projekta „HELA – Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja“, financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost, nastavljena su predviđena terenska istraživanja, ovog puta na Open University of Catalonia (UOC).
Open University of Catalonia, osnovano 1995. godine, prvo je sveučilište na svijetu s virtualnim kampusom, a danas je vodeća institucija u digitalnoj transformaciji obrazovanja i jedno od najvećih sveučilišta u Španjolskoj.
Posjet je dogovoren i organiziran od strane prof. dr. sc. Igora Balabana i projektnih suradnika s UOC. Posjeti sveučilištu prisustvovao je i Ivan Kekez, mag. oec., koji je proveo istraživanje primjenom polustrukturiranog istraživačkog intervjua s ciljem evaluacije modela zrelosti za implementaciju analitika učenja u hibridnom okruženju.
Okvir modela zrelosti sastoji se od 28 sposobnosti koje su grupirane u osam kategorija, kao i od instrumenta modela zrelosti, dinamičke komponente koja omogućava identificiranje razine zrelosti visokoobrazovnih institucija. Tijekom istraživanja prikupljena su mišljenja troje eksperata u području analitika učenja: prof. dr. sc. Lourdes Guàrdia Ortiz, prodekanica za nastavu s Katedre za psihologiju i obrazovne znanosti, prof. dr. sc. Marcelo Fabiána Maina, voditelj studijskog programa Obrazovanje i IKT i prof. dr. sc. Nati Cabrere Lanzó, voditeljica sveučilišnog diplomskog programa u obrazovanju i upravljanju kvalitetom u visokom obrazovanju. Prikupljeni podaci poslužit će za daljnji razvoj modela zrelosti za implementaciju analitika učenja u hibridnom okruženju.
Nakon posjete Open University of Catalonia, do kraja godine planirane su posjete dvama europskim sveučilištima, Open University UK krajem studenog 2024. godine te Goethe University Frankfurt početkom prosinca 2024. godine.
Istraživački projekt (IP-2020-02-5071) „HELA – Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja“ financira Hrvatska zaklada za znanost. Ukupna vrijednost projekta iznosi 103.023,43 eura, a traje četiri godine. Treće i posljednje razdoblje projekta traje od 1. rujna 2023. do 28. veljače 2025. godine. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, a suvoditeljica je prof. dr. sc. Diana Šimić.