Vođenje je jedna od glavnih funkcija menadžmenta, a obuhvaća skup procesa kojima menadžeri usmjeravaju ponašanje djelatnika ka ostvarenju nekog cilja. Da bi menadžer mogao uspješno usmjeravati svoje zaposlenike, on mora imati kredibilitet. Pojam kredibiliteta vezan je uz odnos između zaposlenika i menadžera u kojem zaposlenici imaju povjerenja u svog menadžera, cijene ga i vjeruju u ono što radi. Što utječe na kredibilitet menadžera? Prije svega obrazovanje i iskustvo menadžera. Menadžer teže stječe kredibilitet kod svojih zaposlenika ukoliko oni imaju viši stupanj obrazovanja od njega. Naravno da formalno obrazovanje mogu zamijeniti bogato iskustvo menadžera i dobri rezultati, ali uvijek se može naći netko od zaposlenika koji će zbog svojeg višeg stupnja obrazovanja utjecati na kredibilitet menadžera. Povjerenje je jedan od glavnih uvjeta koji je izrazito važan želi li menadžer steći i zadržati svoj kredibilitet. Suradnici moraju biti uvjereni da je njihov vođa osoba kojoj se može vjerovati i da on radi isključivo za dobrobit organizacije. Ukoliko zaposlenici vide da menadžer radi za svoju osobnu korist, kredibilitet menadžera ekspresno nestaje. Sposobnost percepcije menadžera također je karakteristika koja utječe na kredibilitet. Pod ovim pojmom podrazumijeva se da menadžer ima sposobnost percepcije dobrih poslovnih prilika te sposobnost njihova iskorištavanja za dobrobit organizacije. Priznavanjem svojih dobrih i loših strana te suočavanjem s njima, menadžer također pridonosi svojem kredibilitetu. I zadnja karakteristika koja utječe na kredibilitet menadžera je razumijevanje i potpora menadžera zaposlenicima. Menadžer može dati potporu svojim znanjem, savjetovanjem, zatim kontaktima koje mogu pomoći zaposlenicima, te kvalitetnom komunikacijom i aktivnim slušanjem.
Objavljeno u Regionalni Tjednik